Εργοθεραπεία - Our Little Heroes


Εργοθεραπεία

Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη, η οποία μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες, εξατομικευμένες ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού και μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες έργα-παιχνίδια όπως συνηθίζουν τα παιδιά να αποκαλούν, αποσκοπεί στην ανάπτυξη και την βελτίωση των ικανοτήτων-δεξιοτήτων τους, ώστε να φτάσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο ανεξαρτητοποίησης στους τομείς λειτουργικής ενασχόλησης.

Στην αίθουσα εργοθεραπείας χρησιμοποιείται ως «θεραπευτικό» μέσον κυρίως το παιχνίδι και έτσι η μάθηση είναι αποτελεσματική, καθώς η συμμετοχή του παιδιού στις δραστηριότητες γίνεται με ευχαρίστηση.
Η παρέμβαση και η θεραπεία ξεκινάει από τη βρεφική ηλικία, συνεχίζει στη νηπιακή, την παιδική και την εφηβεία,ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και σε συνεργασία με τους γονείς στοχεύει στην αυτονομία των παιδιών σε κάθε περιβάλλον που δραστηριοποιείται.

Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά με : Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Νοητική Υστέρηση, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), Μαθησιακές δυσκολίες, Σύνδρομα, Ψυχοκινητική Καθυστέρηση, Δυσπροσαρμοστική Συμπεριφορά, Εγκεφαλική Παράλυση/Κινητικές Αναπηρίες.








Οι τομείς ενασχόλησης είναι:

α) Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (π.χ σίτιση, ένδυση, ατομική υγιεινή και περιποίηση, χρήση τουαλέτας, ύπνος κ.ά)
β) Παραγωγικές Δραστηριότητες (π.χ σχολείο, εκπαίδευση, οργάνωση και τακτοποίηση προσωπικού χώρου κ.ά)
γ) Ψυχαγωγικές Δραστηριότητες (π.χ παιχνίδι, άθληση , hobbies, ελεύθερος χρόνος, κοινωνική συμμετοχή, συνεργές δραστηριότητες κ.α).

Για να εκτελεστούν τα παραπάνω χρειάζονται οι απαραίτητες δεξιότητες, οι οποίες είναι:

  • Αισθητηριακές: επεξεργασία και οργάνωση των ερεθισμάτων (μέσω του απτικού, οπτικού, ακουστικού, ιδιοδεκτικού, αιθουσαίου και γευστικού συστήματος) που προέρχονται από το περιβάλλον.
  • Κινητικές: ενδυνάμωση κορμού, συντονισμός άνω και κάτω άκρων, δυναμική και στατική ισορροπία, λεπτοί χειρισμοί των δαχτύλων, χρήση εργαλείων (π.χ ψαλίδι, μολύβι, μαρκαδόρος)
  • Γνωστικές: συγκέντρωση και προσοχή, προσανατολισμός στο χώρο και τον χρόνο, μίμηση, αντιγραφή, οργάνωση, μάθηση, οπτική και ακουστική μνήμη, αντίληψη κ.ά
  • Ψυχοκοινωνικές: βλεμματική επαφή, κοινωνική αλληλεπίδραση, αυτοπεποίθηση, ακολουθία κανόνων, αναγνώριση/έκφραση συναισθήματος, συνεργατικό και κοινωνικό παιχνίδι κ.άΗ διαδικασία της παρέμβασης χωρίζεται στα εξής στάδια: α) Αξιολόγηση των αδυναμιών αλλά και των ικανοτήτων του παιδιού, β) Θέσπιση σκοπού και στόχων, γ) Σχεδιασμός παρέμβασης από εξειδικευμένο και έμπειρο εργοθεραπευτή, δ) Εφαρμογή εξατομικευμένου εργοθεραπευτικού προγράμματος, ε) επαναξιολόγηση σε τακτά χρονικά διαστήματα και ανατροφοδότηση των στόχων του προγράμματος και στ) συνεργασία με άλλες ειδικότητες και θεραπευτές και φυσικά με τους γονείς του παιδιού για την καλύτερη επίτευξη και ολοκλήρωση των στόχων του προγράμματος.


CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 35

Εργοθεραπεία

Αθηνά Μηλιόρδου

Η Αθηνά Μηλιόρδου είναι συνεργάτης του κέντρου μας και πραγματοποιεί ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά και εφήβους. Η δημιουργικότητα, η ζωντάνια και η διάθεση για παιχνίδι είναι χαρακτηριστικά που τη διακατέχουν και αποτελούν βασικά εργαλεία στο έργο της με τα παιδιά.